Blog

Wyświetlono rezultaty 11-17 z 17.

Niebanalne miasta w banalnym świecie

10-09-2012 22:23
30
Komentarze: 27
W działach: RPG
Niezależnie od konwencji, w której grasz, i charakteru rozgrywanych scenariuszy, Twoi gracze - tak samo jak moi - spędzają zapewne trochę czasu w miastach. Tam nawiązują kontakty z przedstawicielami półświatka, lokalną władzą i klerem, odkrywają skomplikowaną sieć intryg którymi różne strony starają się zagarnąć dla siebie więcej wpływów i bogactwa, generalnie zatapiają się w fascynujący mikroświat jakim jest każda metropolia......ale czy za setnym razem ten mikroświat wciąż jest taki fascynujacy?  TL;DR? Zjedź na dół, jeśli na Twojej sesji każde miasto wyglada tak samo.  R...

Mało mądra notka o niczym

06-09-2012 12:48
10
Komentarze: 4
Nie lubię takich "powitalnych" notek blogowych. Zwykle wypada w nich się przywitać i wyznać o czym będzie blog, tyle że zwykle mało kogo obchodzi mglista zapowiedź przyszłej zawartości jeszcze nie istniejącego bloga... TL;DR? Zjedź sobie na dół do akapitu "wnioski", tam masz konkrety. Nikt nigdy nie wie jak zacząć Prawda bowiem jest taka, że te pierwsze, openingowe notki są zwykle niezbyt mądre i troche o niczym (hence the title "Mało mądra notka o niczym"). Taki niby trailer i wyznanie zainteresowań, ale żadnego realnego potwierdzenia, że rano, jak nasz bloger wytrzeźwieje, sta...

Definiowanie postaci

04-09-2012 18:16
10
Komentarze: 14
W działach: RPG
Dzisiaj mikro-notka.  TL;DR? Bez jaj, tu jest z dziesięć linijek...  Początkujący, mało wygadani lub po prostu nie czujący się dobrze w opisywaniu gracze często mają problem z wyrażeniem, kim jest ich postać - nawet samym sobie. Podobnie nawet doświadczeni gracze złapani przez rutynę nie mają nieraz ni czasu ni ochoty na długie rozmyślanie nad osobowością swojej postaci. Jeden, i drugi problem rozwiązywałem po prostu zadając 10 krótkich pytań.  Odpowiedzi na nie nie mówią właściwie nic konkretnego, przez co wydają się banalne, wprost śmieszne, ale zaskakująco często sprowokow...

Słowo na niedzielę: jak przeżyć sesję 1 na 1

03-09-2012 16:44
11
Komentarze: 8
W działach: RPG
Dzisiejsze słowo na niedzielę o tyle kontrowersyjne, że wygłoszone w poniedziałek. Przepraszam? TL;DR? Zjedź na dół, jest tam kilka konkretnych pomysłów na sceny i motywy przygotowane specjalnie dla sesji 1 na 1. W tej notce napisałem juz co nieco o sesjach z dwoma grającymi (MG i zaledwie jednym graczem). Opisywałem zalety i wady takiego grania, co jest w nim najfajniejsze, a co może przeszkadzać. Dzisiaj chciałbym się skupić na tym, jak u mnie wyglądają tego typu sesje, jak się do nich przygotowuję, jak układam scenariusz i prowadzę grę - innymi słowy, jak to robię, że ko...

Słowo na niedzielę: 1 na 1

26-08-2012 16:35
13
Komentarze: 15
W działach: RPG
O sesjach, w których bierze udział tylko dwóch grających - MG i Gracz (Z punktu widzenia tego pierwszego). TL;DR? Może zachęcę Cię jakimś flamebaitowym stwierdzeniem, np. "1 vs 1 to najczystsza forma RPG"? 5 is a helluva crowd.   Standardowa sesja RPG w większości popularnych systemów wymaga skrzyknięcia niewielkiej grupki grających. Przykłady rozgrywki zamieszczone w podręcznikach (choćby do legendarnej trzeciej edycji DnD), dostarczone gotowe postacie w wielu przygodach do najróżniejszych systemów, od "kontraktu Oldenhallera" w wfrp1 po "ósmego więźnia" cold city - wszyst...

Szaleństwo, opętanie, choroby psychiczne - uwolnijmy ten potencjał na sesji RPG

21-08-2012 15:57
11
Komentarze: 7
W działach: RPG, trudne tematy
Dziś na nieco trudniejszy temat. TL;DR? W sumie 7 modeli postaci z dysfunkcjami psychicznymi. Postarajmy się uczynić je ciekawszymi niż nasz generyczny szalony naukowiec, aby móc wzbogacić nimi sesję jako gracz lub MG. Gdy prowadzę swoje ulubione systemy - czy to długaśne kampanie w DnD 3, czy jednostrzałówki w Cold City, czy narracyjne posiadówy w Klanarchię - nigdy nie unikam trudnej, nawet kontrowersyjnej tematyki. Sesja RPG pod wieloma względami przypomina dyskusję naukową - ciekawa jest tylko wtedy gdy padają trudne pytania i zaskakujące odpowiedzi. Za taką właśnie tematykę...

"Ćwieki" fabularne, narzędzie dla MG

19-08-2012 22:46
23
Komentarze: 8
W działach: RPG
Witam. Jestem już na polterze od jakiegoś czasu, ale ta notka jest moim pierwszym podejściem do jakiegoś wkładu własnego w jego blogosferę. TL;DR? 20 przykładowych wydarzeń, które można z marszu wprowadzić do dowolnej sesji RPG w momencie, w którym to, co miało być ciekawe okazuje się nudne.  Tematem będzie RPG i proste rozwiązywanie problemu nudy / dłużyzny na sesji. Głęboko wierzę, że na skomplikowany problem nalezy szukać prostych rozwiązań. Owo rozumowanie przekłada się - jako że jestem MG - na przeszkody napotykane w trakcie sesji. Za główny problem sesji uważam d...