Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 17.

Mam 83 naleśniki i jestem zmęczony

30-04-2013 15:16
6
Komentarze: 9
Pracowałem na to, gdzie dziś jestem. Patrząc na gospodarkę, nie wybrałem racuchów. I jestem zmęczony, bardzo zmęczony. Jestem zmęczony mówieniem mi, że mam „dzielić się” naleśnikiem, który usmażyłem z ludźmi, którzy nie dzielą ze mną mojej kuchni. Jestem zmęczony mówieniem mi, że rząd weźmie placuszki, które zrobiłem, jeśli będzie konieczne to siłą, i odda ludziom zbyt leniwym, aby je zrobić samemu. Jestem zmęczony, przekonywaniem mnie, że tortilla to naleśnik, kiedy każdego dnia czytam historie tortilli, które podaje się z mięsem i ostrymi sosami. O tortillach, które wcale nie...

Alone in a big dark forest/czemu blogu umierasz (dwie notki w cenie jednej!)

28-11-2012 21:05
5
Komentarze: 0
W działach: RPG
Dziś przestałem tworzyć pewną grę. Przestałem, nie skończyłem. TL;DR? Zapraszam do ostatniego akapitu. Czy znacie The Binding Of Isaac? Zapewne tak. To bardzo przyjemna gra komputerowa oparta na prostej, mocno symbolicznej fabule z widocznymi już w nazwie nawiązaniami do kultury judeochrześcijańskiej, jeśli ktoś jej nie zna polecam angielską wikipedię. W TBOI nasz bohater - dziecko, którego matka usłyszała nakaz od Boga by je zabić - w poszukiwaniu kryjówki znajduje w swoim pokoju klapę prowadzącą do tajemniczych, niebezpiecznych podziemi wypełnionych wszelkiego rodzaju aberracjami. W skró...

Warsztat MG - jak prowadzić narrację

15-11-2012 00:28
24
Komentarze: 22
W działach: RPG
Dziś trochę o zaskakująco rzadko poruszanym temacie. Opowiem tutaj jak poprawić technike swojej narracji przy prowadzeniu gry - ale nie uważam się wcale za autorytet - szkoły aktorskiej nie skończyłem. TL;DR? Porady dotyczące gestykulacji, tricki i odwracacze uwagi, czyli coś o technicznej stronie prowadzenia narracji. Tekst przeznaczony nie tylko dla początkujących graczy. Czyli innymi słowy jak mówić i gestykulować w zalezności od sytuacji na sesji oraz troche o ogólnym poprawieniu naszej narracji jako MG - i nie tylko. Zacznę od opisania kilku częstych u nowych MG błędów i po...

Chcę tylko napić się piwa

08-11-2012 00:20
19
Komentarze: 26
W działach: RPG
Internet pęka od wszelakiej maści generatorów/list do stworzenia/wylosowania praktycznie dowolnego elementu scenografii na sesji. Więc dlaczego nie znalazłem ani jednego zadowalającego generatora, pozwalającego stworzyć BNa równie istotnego dla mediewalnej sesji co... zwykły oberżysta?  TL;DR? Ostatnie zdanie notki powie wszystko. Nie zrozumcie mnie źle, piękne Panie i znakomici Panowie. Poznajdowałem sobie generatory dla karczm i oberży oraz ich właścicieli, dokopałem się też do list ciekawych opisów (które preferuję, chcę losowości to rzucę kostką który wybrać). I wiecie co? Niekt...

Słowo na niedzielę: Grałem jak mi zagrali

28-10-2012 13:22
11
Komentarze: 7
W działach: RPG
Grałem w życiu w RPG troszeczkę. Czasem nawet przy muzyczce. A że z tą ostatnią mam odrobinkę wspólnego, była to dość ciekawa mieszaneczka.  TL;DR? O tym, jakie sesje przy czym grałem. Tylko tyle, bez wracania do dyskusji o muzyce na sesji, żadnych wniosków, żadnego podsumowania. Wierzę że błyskotliwy czytelnik wnioski wysnuje sam. Jeśli nie masz na to czasu/siły - ostatnie zdanie notki jest dla Ciebie. Bardzo lubię trzech klasyków wiedeńskich pomimo że jednego z nich uważam za nieco przereklamowanego i niepotrzebnie rzucającego cień na pozostałą dwójkę. Byłem święcie przekonany, że...

Inteligentni BN

27-10-2012 16:03
25
Komentarze: 12
W działach: RPG
Prosty problem - BN inteligentniejszy od MG, który ma za zadanie go odgrywać. Co by na to wymyślić? TL;DR? Zbiór pomysłów - nie odkrywczych, ale po prostu zebranych w jednym miejscu i porównanych ze sobą - na odgrywanie bardzo inteligentych postaci. Jeśli Cię to nie interesuje, zjedź do ostatniego zdania notki. Niezależnie od systemu, konwencji i klimatu któryś z grających - i najczęściej będzie to MG - będzie musiał odegrać postać będącą dużo inteligentniejszą od niego. No właśnie. Tyle że to kurczę niewykonalne. To najczęściej spotykany przypadek popularnego problemu...

[KB #36] Konflikt wewnątrz społeczności

15-10-2012 10:13
17
Komentarze: 3
W działach: KB, RPG
Moim zdaniem najciekawszym elementem kazdego konfliktu są okoliczności, jakie do niego doprowadziły. Czy wisiał w powietrzu przez wiele lat? Czy ktoś kogoś ze sobą skłócił? Czy jest (np. trzecią) powtórką z rozrywki? Czy to konflikt miedzy stróżami porządku a zwykłymi ludźmi? Co wznieciło niezadowolenie, które doprowadziło do jego wybuchu? To wszystko fascynuje mnie daleko bardziej, niż to, jakiej broni użyto - bo czy karabiny różnią sie tak bardzo od gilotyny, oszczerstwa, pręgierza? TL;DR? Trochę gotowych zarzewi dla konfliktów na Twojej sesji, jeśli jako MG masz ochote cos namieszać.&n...

O seksie, kiczu, sztuce i nowych graczach

10-10-2012 14:36
21
Komentarze: 12
W działach: RPG
Dziś trochę smęcenia od pana nieaktywnego. Toczę wojnę z internetem; blog jest jedną z ofiar, ale nie bójcie się, wyjdzie z tego. Dziś bez tytułów akapitów. Puść sobie Guthriego na pocieszenie. TL;DR? Przeczytaj tytuł. Jeżeli już go przeczytałeś, i wciąż nie wiesz o czym będzie to wpis, nie mogę dla Ciebie już nic zrobić.  Lubię nowych graczy. Nie nowych w drużynie czy nowo wprowadzonych do kampanii, ale dopiero zaczynających grać w RPG. Ostatnio wprowadzałem do RPG chłopaka o imieniu Włodek - posłużę się nim więc jako przykładem na którym wytłumaczę, za co ich lu...

Krytyka

23-09-2012 23:12
15
Komentarze: 11
W działach: RPG
W ciężkiej sytuacji jest człowiek próbujący napisać notkę na bloga kiedy blogosfera akurat zajęta jest czymś innym. A może to powinien być mój selling point? "Przyjdź tutaj, gdzie nie rozmawiamy o nieprzetłumaczonych nazwach archetypów do naprawdę swoją drogą solidnych systemów"! TL;DR? Zbiór pomysłów na efekty krytycznego sukcesu lub porażki nie tylko do d20 - szukaj ich pod tymi kilkoma akapitami smęcenia.  Ze skrajności w skrajność Dzisiaj chcę zaprezentować kilka pomysłów na opisanie krytycznych sukcesów i porażek wedle mojej szkoły grania (nie mam najmniejszego zamiaru wgłe...

[KB #35] - Najgorsze pomysły świata

15-09-2012 19:10
17
Komentarze: 15
W działach: RPG, KB
Nigdy nie odniosłem porażki jako RPGowiec - odkryłem 7 sposobów na nie napisanie dobrego systemu RPG. TL;DR? Napisałem dużo kiepskiego RPG, ale to dobrze. Co się będe rozpisywał - w swoim rpgowym życiu napisałem 7 (siedem) systemów autorskich, lub przynajmniej zacząłem je pisać. O tym, dlaczego każdy z nich (poza jednym...?) umarł, o tym, co mnie popchnęło do tworzenia i o tym co później mnie zniechęciło, w kolejności chronologicznej. Krew, woda, benzyna Nie tyle autorski system, co autorska mechanika, nastawiona na filmową akcję. Aby napedzać wydarzenia i urozmaicać grę, postan...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.